GKB Kuzey Buluşmasının Ardından

Merhaba Hamburg — Ayşe Çiçek

Berlin G.K.B Komisyon üyeleri olarak, Hamburg ve Kiel GKB üyeleriyle yolumuz Hamburg‘da birleşti. Amacımız örgütlendiğimiz arkadaşlarla tanışma, dayanışma ve fikir alışverisiyle birlikte biraz da Hamburg gecelerine akmaktı. Akamadım, ama gece sıralandığımız yer yataklarında muziplikler daha güzeldi.

Güzel bir karşılama ve selamlardan sonra muhteşem kahvaltı eşliğinde tanışmalar ve içten sohbetlerle güzel bir ortam oluştu. Kahvaltı sonrası bazı arkadaşlar teras sefası yaparken bazılarımız da yürüyüşe çıktı. Ben de çıktım. Bazı arkadaşlarımız yapacağımız atölye çalışmasının hazırlıklarıyla meşgul oldular

Üçlü gruplar halinde ele aldığımız konular hakkında herkes kendinden bir şey kattı. Amaçlarımız, iletişim kanallarımız ve daha neler yapabileceğimizi tartıştık. Eksiklerimiz adına verimli bir çalışma olduğu kanısındayım. Kadın çalışmalarının bir parçası olmak benim için umut vericiydi. Çünkü verdiğin mücadeleye inanmak, verdiğin emeğin ve dayanışmanın kendisine de yansıyor…

Çalışmanın ardından Hamburg gezilerimiz oldu. Hoş sohbetler eşliğinde güzel bir aksam yemeğinden sonra yorgunluk ağır basmıştı. Hamburglu arkadaşlar bizleri evlerinde ağırladılar ve bu da dayanışmanın bir parçasıydı şüphesiz. Gülbahar arkadaşımız biz sekiz kadını evinde ağırladı. Kendimizi hiç yabancı hissetmedik.

Pazar sabahı güzel bir kahvaltının ardından Hamburg’da olup da Liman Gezisi yapmadan olmaz, doğru değil mi!!!! Hep beraber vapur turunun ardından sürdürdüğümüz gezimiz akşamüstü saatlerinde tren istasyonunda sona erdi. Yorgun ama bir o kadar da neşeli, verimli bir çalışmanın verdiği umutla, Berlin’e döndük ……

Hamburg Gezisi — Songül Yılmaz

Biz dokuz kadın, 6-7 Nisan 2019’da Hamburg gezisine gittik… Sabah 7:00’da yola çıktık trenle… 09:10’da oradaydık. Yürüyerek derneğe gittik. Oradaki kadınlarımız bizi çok güzel ağırladılar… Kahvaltı mükemmel, ağırlama süperdi… Çok keyif aldım, “İyi ki gelmişim” dedim. Kahvaltı ve tanışmadan sonra terasta kahve sohbeti yaptık. Kiel ve başka şehirden gelen arkadaşlarımız vardı… Sonra toplantımızı yaptık… Konu, kadın dayanışması ve biz kadınların neler yapabileceğiydi. Onlar kendi yaptıkları etkinlikleri anlattılar… Biz de anlattık. Çok güzel bir dayanışma içindeler… Konularımızı ve etkinlikleri konuştuk… Feminizm… Kadının toplumda kabul görmesi… Eşitlik. Kadınlara çifte standart uygulanması… Tiyatromuz ve koromuz… Projelerimizi anlattık. Çocuk gelinler… Aile baskısı… Toplum baskısı… Söz hakkı verilmemesi… Kadının birey olamaması… Psikolojik baskı. Toplumda farklılık… Seks kölesi olmadığımız…

Oradakiler ve biz beraber atölye çalışması yaptık… Gruplar halinde düşüncelerimizi anlattık. Ortak sorunlar, ortak çözümler…

Sonra da Hamburg’u birlikte gezmek üzere ayrıldık dernekten. Fotoğraflar çektik… Bir kez daha bu gezide, kadın dayanışmasını ve kadınların el ele verip neler yapabileceklerini gördüm… Oradan çok şey öğrenerek ve memnun ayrıldım…

En Güzel Mücadele ve Dayanışma Günü — Suna Erden

Bir komisyon toplantısında Mehtap, “Arkadaşlar bölgelerarası toplantı yapmamız için en kısa zamanda Hamburg yolcusuyuz” dedi.

Sevindim. Hamburg’daki arkadaşların bende güzel bir anısı var. Onları göreceğim için mutluluktan uçtum. Gece saat 3’te kalktım. Hazırlanıp komisyon grubuna yazdım, “Haydi kızlar kalkın, yolcuyuz”. Tüm arkadaşlar saatinde geldi. Ayşe her zamanki gibi trende yerimizi ayırtmıştı. Güzel ve kısa bir tren yolculuğu yaptık. Mehtap aramızda olamadı. Yol boyunca onu düşündük. Mehtap’ın yerine Ayla aramıza katıldı. İyi ki de geldi. Çok güldürdü bizleri.

Hamburg’a vardık. Derneğe geldiğimizde, Hamburg ve diğer Kuzey bölgelerinden gelen arkadaşların çok güzel hazırlık yaptığını gördük. Dernek ortamı çok güzeldi. Hepsi birbirinden tatlı emekçi kadınlarımızdı. Hiç yabancılık çekmedim. Hemen kaynaştık. Toplantımız öğlen başladı. Çok verimli bir toplantıydı. Bölgeler kendi çalışmalarını anlattı. Fikirlerimizi paylaşıp ortak bazı kararlar aldık. Çalışmalarımız hemen hemen benzerdi. Yalnız GKB Berlin Derneği olarak bizim çalışmalarımız, komisyon toplantılarımız daha yoğundu. Bu dikkatimi çekti. Kadınlarımızın ne kadar emek verdiklerini bir kez daha gördüm. Burası benim evim dedim. Kendimi bir kez daha güçlü hissettim ve mutlu oldum. Doğru yerdeyim.

Toplantı bitince, hazırlanan lezzetli yemekleri ve tatlıları hep beraber yedik ve Hamburg’u gezmeye çıktık. Benim içimde bir huzursuzluk vardı. Biz 9 kişi gittik, nerede yatacaktık? Otele gitsek dedim içimden. Çünkü Hamburg’daki arkadaşlar hem çalışmışlar hem de sabah erken kalkıp bir sürü hazırlık yaparak iyice yorulmuşlardı. O sırada bir arkadaşımız, Gülbahar, “Hepiniz bana geliyorsunuz” dedi. “Bende yer var” dedi. Ne kadar gönlü, yüreği güzel bir arkadaştı. Bir kez daha bize dayanışmayı gösterdi. Gülbahar’ın evinde kendimi Türkiye’de gibi hissettim. Her şey birbirinden güzeldi. Sabah yine bütün arkadaşlarla buluşup Hamburg’u gezdik ve öğleden sonra trene binerek Berlin’e döndük. Hepimizde bir enerji vardı. Hamburg toplantımız gerçek anlamda çok verimli ve güzel geçti. Bir dahaki toplantıda Berlin’de biz ev sahipliği yapacağız.

Hamburg dönüşü, GKB kuzey bölge toplantımızı yazmamız için Çiğdem bizlerle bir atölye çalışması yaptı. O kadar güzeldi ki. Hemen tüm düşüncelerimi yazmak istedim. Yazarken hikâye şeklinde içimden geçenleri yazdım. Bu arada yoruldum. Uzun dönemdir bu kadar uzun yazmamıştım. (Ellerimden rahatsızım.) Ama çok mutlu oldum yazarken. İyi ki bizimle böyle bir çalışma yaptın Çiğdem. Teşekkürler.

Bu ilk deneyimim. Bundan sonra yazacağım. Sevgiyle kalın.

Hamburg’da Güneşli Bir Hafta Sonu — Tülay Karataş

Bir araya gelerek yaptığımız komisyon toplantılarında GKB Kuzey Buluşması zaman zaman dile geldi. Fakat bir toplantımızda, kimlerin gidebileceği ve orada hangi konuları paylaşacağımız üzerinde durmamızla birlikte Hamburg gezisinin startını vermiş olduk.

Cumartesi sabahı erkenden yollara çıktık, telefon trafiği ve herkes tam zamanında tren garında buluşmayı başardık. Çok eğlenceli ve heyecanlı bir yolculuk oldu. Gülüp eğlenmemizde en büyük katkı Ayla’nın oldu. Ne yazık ki Mehtap rahatsızlandığı için gelemedi ve trendeki bir kişilik boş yeri Ayla’nın katılımıyla doldurmuş olduk. İyi ki Ayla da bize katıldı. Çünkü çok neşeli, esprili ve candan bir kişiliğe sahip Aylamız. Bu gezi, komisyon üyesi arkadaşları da birbirine kaynaştırdı. Çok farklı konuları, bazen özel meseleleri paylaşmak, insanların birbirine yakınlaşmasını sağlıyor.

Hambur derneğine ulaştığımızda çok güzel ve sıcak bir şekilde karşılandık. Sağ olsunlar, güzel bir kahvaltı sofrasında hep birlikte kahvaltı yaptık. Teras keyfinden sonra atölye çalışmalarımıza başladık. Deneyimlerimizi birbirimize aktardık, fikir alışverişinde ve önerilerde bulunduk. Yeni hedefler belirleyerek kısa da olsa verimli bir şekilde tamamladık. Çalışmayı bitirdiğimizde katılımcı arkadaşlar hakkında çok güzel bilgiler edinmiş olduk. Eylül’de onları misafir etmeyi istiyoruz.

Havadan yana şanslıydık. Şahane bir güneş ve sıcaklık vardı. Akşam yemeğinin ardından, “Çok yedim, karnım şişti” diyerek, Hamburg’u gezip tanımak amacıyla, kendimizi sokaklara atıverdik. Daha önce iki defa gitmiştim ama hiçbir yerini görmemişim. Çok gezdik ve Hamburg’u çok beğendim.

Akşam geç saate kadar yürüyüp dolaşmaktan yorgun düştük. Konuk olacağımız eve ulaştığımızda tam kadroyduk. Kimse ayrılmak istememiş ve sekiz kadın aynı eve gelmiştik. Gülbahar hepimizi evinde misafir etti. Gülbahar’a çok çok teşekkürler ediyorum.

Hamburg gezisinin ardından, benim için önemli olan, kendimi bir bütünün parçası olarak gördüm. Diğer bölgelerdeki kadınlar da bizim gibi tamamen gönüllü olarak birçok görevde sorumluluk alıyor ve ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çaba harcıyorlar. Yeter, bize Hamburg’da en çok eşlik eden arkadaştı ve on iki saat çalışmanın ardından birkaç saatlik bir uykuyla bütün gün birlikte olduk. Yeter’e de ayrıca teşekkür ediyorum.

Kuzey bölgesinin bir sonraki toplantısını Berlin’de yapmak istiyoruz ve neler yapabileceğimizi şimdiden planlamaya başladık. Umuyorum ki bu tür gezileri ve atölye çalışmalarını diğer bölgelerle daha kapsamlı yapmak GKB’yi çok daha fazla güçlendirecek.